Om oss

Föreningen Redet är en politiskt och religiöst obunden, ideell förening som bildades för att kunna tillhandahålla råd och stöd för barn och deras vuxna som kämpar med skolångest och hemmasittande. Kontakten med oss behöver inte handla om skolan i första hand, och det behöver heller inte finnas en utvecklad, problematisk frånvaro. Vi vet dock att måendet i förlängningen påverkar förutsättningarna att klara sin skolgång, och därför finns vi för att främja den psykiska hälsan, oavsett orsak.

Vi finns på Facebook , Snapchat och Instagram, och nås enklast via mail eller messenger. Det kostar ingenting att kontakta oss, och det finns inget krav på medlemskap eller andra åtaganden.

Du kan dock stötta vår verksamhet, antingen genom att bli medlem eller skänka en gåva.

För att bli medlem skickar du ett mail till foreningenredet@gmail.com. Medlemsavgiften ligger för närvarande på 100 kronor/person eller 250 kronor/familj.

För att skänka en gåva sätter du in valfri summa på BankGiro 5624-2845 eller Swish 123 533 8785 och märker betalningen Gåva.

Vi som tagit initiativet till att starta föreningen Redet finns runtom i Västra Mälardalen och brinner av olika anledningar för att främja psykisk hälsa bland barn, ungdomar och vuxna. Tillsammans besitter vi såväl egna erfarenheter som yrkeskompetens inom området.

Anna Herko

Jessica Zetterberg

Vice Ordförande

Lina Ekdahl

Kassör

Katarina Björnerbäck

Ledamot

Linda Fleismark

Ledamot

Madelene Ryding

Suppleant

Sara Sjöblom

Samtalsterapeut

Föreningen Redet
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis!